top of page
Sök
  • Skribentens bildinfo3623348

Förbättring av Kundtjänst inom Telekomsektorn: KviQ Tar Steget Framåt

Telekomsektorns Kundtjänst:

Vi har alla någon gång hamnat i den frustrerande situationen där vi står i en lång telefonkö, hoppandes att någon snart ska svara. Det är en situation som många konsumenter inom telekomsektorn har upplevt och som inte sällan leder till frustration och missnöje. Konsumentverkets senaste rapport visar att hela 68 procent av de tillfrågade konsumenterna är missnöjda med kontakten de haft med telekomsektorns kundtjänst. Det är ett tydligt tecken på att det finns utrymme för förbättring när det gäller att tillgodose kundernas behov och önskemål.


Telekombranschen har under en längre tid stått för den största andelen klagomål till Konsumentverket, och det är en utveckling som oroar både konsumenter och myndigheter. Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket, konstaterar att problemet är relativt stort och att telekomsektorn har en lång väg att gå när det gäller att möta kundernas förväntningar.


Många konsumenter vittnar om långa svarstider och en upplevelse av att deras frågor och problem inte tas på allvar. Det är vanligt att konsumenter känner sig bollade fram och tillbaka mellan olika delar av företaget, vilket bara förstärker frustrationen.


På KviQ är vi fullt medvetna om betydelsen av att erbjuda en smidig och effektiv kundservice. Vi erbjuder alltid kundtjänst via telefon och vår genomsnittliga svarstid är cirka 10 minuter, vilket innebär att våra kunder får snabb hjälp när de behöver det. Vi är fast beslutna att arbeta hårt för att öka kundnöjdheten och se till att varje kund känner sig väl omhändertagen hos oss.


Vi ser fram emot att delta i de kommande diskussioner och panelsamtal som planeras inom branschen för att gemensamt hitta lösningar på de utmaningar som telekomsektorn står inför. Förändring är möjlig, och vi är fast beslutna att vara en del av den positiva utvecklingen inom kundservice inom telekombranschen.


Ny CFO på Telenor:

Telenor Sverige kommer snart att välkomna en ny Chief Financial Officer, Jens Becker, till sitt ledningsteam. Becker har en imponerande bakgrund inom telekombranschen, inklusive lång erfarenhet på Deutsche Telekom och T-Mobile. Han kommer senast från en cfo-tjänst på Grameenphone i Bangladesh och har haft flera ledande roller inom Deutsche Telekom.


Bjørn Ivar Moen, VD för Telenor Sverige, välkomnade Jens Becker och underströk den betydelsefulla roll han kommer att spela:


"Jens Becker har stor erfarenhet av att driva transformation inom telekom och hans kompetens kommer att bidra till att Telenor Sverige fortsätter bedriva en effektiv verksamhet med fokus på lönsam tillväxt och stabilt kassaflöde. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med Jens och välkomnar honom till Sverige och Telenor" - Bjørn Ivar Moen

Samtidigt ville Moen tacka Karin Bjernbäck D'Hondt för hennes betydande bidrag under sina 14 år inom koncernen och betonade hennes viktiga roll i att styra Telenor mot tillväxt och lönsamhet:


"Jag vill tacka Karin Bjernbäck D’Hondt för allt hon gjort för Telenor under de 14 år hon har arbetat inom koncernen och för ett väldigt gott samarbete i ledningen för Telenor Sverige. Karins arbete har varit viktigt under den period då vi vänt Telenor till tillväxt och vinst." - Bjørn Ivar Moen

Becker kommer att tillträda som CFO för Telenor Sverige den 1 november.


Teknisk framsteg i mobilnätet:

Vi lever i en era av snabb teknologisk utveckling inom telekomsektorn. Även om 5G-nätverken fortfarande implementeras och inte är helt utbyggda överallt, har Ericsson redan satt imponerande rekord med en nedladdningshastighet på otroliga 5,7 Gbps. Inte nog med det, de går i spetsen för 6G-forskningen och har säkerställt stöd från den tyska staten i form av ett femårigt finansieringsavtal.


Det är tydligt att nästa generations mobilteknik är inom räckhåll, och KviQ är fullt förberedda för att vara en aktiv del av denna spännande framtid. Vi inser vikten av att konstant förbättra vår infrastruktur och teknik för att möta våra kunders växande behov och överträffa deras förväntningar.


Som mobiloperatör är KviQ fast beslutna att leverera de bästa möjliga tjänsterna till våra kunder. Vi kommer fortsätta att vara i frontlinjen, övervaka och anpassa oss till de senaste trenderna och teknologiska framstegen för att säkerställa att våra kunder upplever en pålitlig och högkvalitativ mobilupplevelse.


Säkerhetshot mot Telekomsektorn:

Ett växande bekymmer inom telekomsektorn är det ökande antalet botnets och DDoS-attacker. Förra året såg vi en skrämmande ökning med hela 35 procent av antalet botnets, och detta hot är globalt och påverkar telekomoperatörer världen över. DDoS-attacker, som är en av de mest använda metoderna för att genomföra cyberattacker, är särskilt riktade mot mobiloperatörer, inklusive oss på KviQ.


Vi är väl medvetna om dessa hot och är fast beslutna att skydda våra nätverk och våra kunders integritet. KviQ investerar kontinuerligt i den senaste säkerhetstekniken för att säkerställa att våra kunder kan njuta av en säker och pålitlig mobilupplevelse. Vårt team av experter övervakar nätverken dygnet runt för att upptäcka och motverka eventuella hot. Vi arbetar också tätt ihop med myndigheter och andra telekomoperatörer för att minska hotens påverkan på hela branschen. Säkerhet är och kommer alltid att vara en prioritet för oss på KviQ.


I en tid med snabb teknologisk utveckling och ökande hot är KviQ dedikerade till att erbjuda pålitlig och säker mobilkommunikation samtidigt som vi strävar efter att förbättra kundupplevelsen. Vi följer noga med i branschens nyheter och anpassar oss för att möta de utmaningar och möjligheter som teknikvärlden har att erbjuda. Besök vår hemsida för att lära dig mer om våra tjänster och erbjudanden. Följ oss också på Linkedin och Youtube för de senaste uppdateringarna och teknikinsikterna. Vi är din pålitliga partner för mobilkommunikation, och vi ser fram emot att serva dina behov. #KviQ #KviQFöretag #KviQNyheter #Mobilabonnemang #MobiltBredband #Mobilkommunikation #Telekomnyheter #Kundservice #TeknologiskUtveckling #Cybersäkerhet #Telekomsektorn #Telekombranschen #5G #6G #KviQMobil #Telenor #Ericsson #DDoSattacker #Botnets #Kundnöjdhet #TeknikvärdensFramtid #SäkerhetOnline

5 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

KviQ Mobil

Nu kan även du som företagare teckna billiga mobilabonnemang. Besök www.kviqforetag.se för mer information. Billiga mobil abonnemang hos oss på KviQ. KviQ använder Tele2s nät och kan därmed erbjuda en

Comments


bottom of page